[UK] Figleaves

Forumsregeln
Hinweise zur Berichterstattung findest du im Thema Bewertungskriterien für Online-Shops.

Re: Figleaves

Beitragvon YSJ » 5 April 2009, 14:42

Kann ich das so abschicken?

Dear figleaves,

I am a member of a German web forum called „busenfreundinnen“, where topics like bras and bra sizes are discussed. Also we compare our experiences concerning online shops and talk about whether we are happy with them. Most of those shops are located in the UK - just as figleaves.
Many of us love shopping at figleaves because of your wide assortment of bras, especially the DD+ section.
For a couple of days, we have had a discussion concerning your returns policy. It has been caused by a problem of one of our members who sent some garments back and one item could not be accepted by you.
We would highly appreciate it if you could explain how exactly the condition of an item has to be and if that also concerns the plastic wrapping of each garment.

Kind regards,

Benutzeravatar
Ehemaliges Team-Mitglied
BH-Größe: UK 32D • EU 70D
Alte BH-Größe: 75C
 
Beiträge: 1226
Registriert: 26.11.2008
Wohnort: Hessen
Danke: 15
 
BH-log

Re: Figleaves

Beitragvon Account geschlossen » 5 April 2009, 14:48

YSJ hat geschrieben:web forum

Nach meinem Kenntnisstand ist Forum ein deutsches Wort. Englisch: bulletin board

Ich finde die Anfrage zu allgemein als dass sie mit mehr als einem Hinweis auf die AGB beantwortet würden. Weiß aber auch nicht direkt wie man das besser zuspitzen kann. Ich denke die Zerstörung der Plastikbeutel sollte direkter formuliert werden.
Benutzeravatar
Account geschlossen
 
 

Re: Figleaves

Beitragvon YSJ » 5 April 2009, 15:32

"Web forum" scheint es tatsächlich nicht zu geben, dafür "Internet forum". "Bulletin board" ist heute nicht so gebräuchlich.

Ich hab die Fragen jetzt etwas detaillierter formuliert. Soll noch etwas verändert oder hinzugefügt werden?

Dear figleaves,

I am a member of a German Internet forum called „busenfreundinnen“, where topics like bras and bra sizes are discussed. Also we compare our experiences concerning online shops and talk about whether we are happy with them. Most of those shops are located in the UK - just as figleaves.
Many of us love shopping at figleaves because of your wide assortment of bras, especially the DD+ section.

For a couple of days, we have been having a discussion concerning your returns policy. It has been caused by a problem of one of our members who sent some garments back and one item could not be accepted by you.
We would highly appreciate it if you could explain in detail and beyond the information already listed in your terms and conditions how exactly the condition of an item has to be. For example, do your returns policies also concern the plastic wrapping of each garment? What could cause the rejection of an item?

Kind regards,
Benutzeravatar
Ehemaliges Team-Mitglied
BH-Größe: UK 32D • EU 70D
Alte BH-Größe: 75C
 
Beiträge: 1226
Registriert: 26.11.2008
Wohnort: Hessen
Danke: 15
 
BH-log

Re: Figleaves

Beitragvon omega6 » 5 April 2009, 16:44

Nachdem ich jetzt halbe Stunde lang am Brief von YSJ gearbeitet habe, bin auf den Gedanken gekommen, dass es eigentlich Blödsinn ist, wegen der Plastiktüte nachzufragen. Obwohl in der AGB steht:

provided that you return them to us in their original condition and packaging, unworn and unwashed, with all labels intact.


Sie haben aber im E-Mail geschrieben, dass die Ware nicht mehr zum Verkauf geeignet war. Also das einzig wichtige ist hier, wie der BH beschädigt war, oder?
Höchstens das könnten wir noch nachfragen, was dann passiert, wenn man die Sachen in Top-Zustand zurückschickt, sie aber auf dem Rückweg kaputt gehen, ob das unser Schuld ist?

Soll ich YSJs Vorschlag so abändern? Oder machst Du, YSJ? ;)


Brastop-Frage entfernt
"Heut mach ich mir kein Abendbrot, heut mach ich mir Gedanken." - Wolfgang Neuss Bild

Right where it belongs...
Meine aktuelle Flohmarktangebote
Benutzeravatar
Moderatorin
BH-Größe: UK 30FF/30G • EU 
Alte BH-Größe: 75E
UBU: 68 • 74 cm
BU: 94 • • 99 cm
 
Beiträge: 10823
Registriert: 11.03.2009
Wohnort: Nürnberg
Danke: 1779835
 
BH-log
Steckbrief

Re: Figleaves

Beitragvon YSJ » 5 April 2009, 17:26

Es ist auf jeden Fall eine Frage wert. Ob ein Schaden der Tüte zur Nichtannahme beiträgt oder nicht, haben wir schwarz auf weiß, wenn sie darauf antworten. Egal, ob es eine doofe Frage ist. Wenn die Informationen in den AGB unklar sind, muss nachgefragt werden. :)

Meinst du es so?

Dear figleaves,

I am a member of a German Internet forum called „busenfreundinnen“, where topics like bras and bra sizes are discussed. Also we compare our experiences concerning online shops and talk about whether we are happy with them. Most of those shops are located in the UK - just as figleaves.
Many of us love shopping at figleaves because of your wide assortment of bras, especially the DD+ section.

For a couple of days, we have been having a discussion concerning your returns policy. It has been caused by a problem of one of our members who sent some garments back and one item could not be accepted by you.
We would highly appreciate it if you could explain in detail and beyond the information already listed in your terms and conditions how exactly the condition of an item has to be. For example, do your returns policies also concern the plastic wrapping of each garment? What could cause the rejection of an item?
In case every requirement is fulfilled, but any damage is caused during the shipment, do you still accept the garments?

Thank you.

Kind regards,




Brastopspezifische Antwort entfernt
Benutzeravatar
Ehemaliges Team-Mitglied
BH-Größe: UK 32D • EU 70D
Alte BH-Größe: 75C
 
Beiträge: 1226
Registriert: 26.11.2008
Wohnort: Hessen
Danke: 15
 
BH-log

Re: Figleaves

Beitragvon Sonnenkirsche » 6 April 2009, 18:19

Mist, zu spät gelesen... aber ich hätte in der e-mail noch explizit darauf hingewiesen, dass sie den Grund, warum der BH angeblich nicht mehr zum Verkauf geeignet war, auch auf Anfrage nicht nennen wollten. Das finde ich nämlich das Verwunderlichste und Blödeste an der ganzen Geschichte.

Ich hab übrigens auch grad Probleme mit Figleaves, wer mir helfen mag schaut mal bitte in meinen BHlog. Schade dass dieser Shop so umständlich ist und der Service so schlecht... die haben immerhin die größte Auswahl in kleinen Größen. Bei Bravisssimo geht ja das meiste erst ab DD-Cup los...
Wenn jeder Mensch gleich wäre, würde im Prinzip einer genügen.
Forschungsdatei: BH-Modelle für die Breitbrust in verschiedenen Ausprägungen. Breitbrustmädels, bitte tragt euch ein!
Benutzeravatar
BH-Größe: UK 30D/30DD • EU 65D/65E
Alte BH-Größe: 75A
UBU: 67 • 74 cm
BU: 84 • 85 • 86 cm
Schwanger: nein • am Stillen: nein
 
Beiträge: 303
Registriert: 24.01.2009
Wohnort: Köln
Danke: 1312
 
BH-log
Steckbrief
Erstberatung

Re: Figleaves

Beitragvon Atte » 6 April 2009, 20:36

Ich habe heute die Erstattung bei Paypal gutgeschrieben bekommen. :) Also das war meine erste Bestellung bei FL und es ist alles gut gelaufen.
Bist du neu hier?
> Einführung ins Forumund unsere Regeln.
> Infos über alle Arten von Bhs im Brawiki.
> Deine Bhs passen nicht richtig? Erstberatung.
Benutzeravatar
Bra-Fitterin
BH-Größe: UK 32G • EU 
Alte BH-Größe: 80 F
UBU: 72 • 76 cm
BU: 96 • 102 • 106 cm
Schwanger: nein • am Stillen: nein
 
Beiträge: 9342
Registriert: 12.01.2009
Wohnort: LEV
Danke: 321611
 
BH-log

Re: Figleaves

Beitragvon YSJ » 7 April 2009, 19:58

Hier ist die Antwort:

Hello [YSJ]

Thanks for getting in touch. It's great to know that you and your members love our site - we love it too!

For clarity, I have pasted below our policy as shown on our website and gone into more detail underneath, also answering your specific questions:

"We offer a 100% guarantee that if you're in any way dissatisfied with the goods you have ordered (including Sale items), we will exchange them or give you a full refund for the items*, provided that you return them to us in their original condition and packaging, unworn and unwashed, with all labels intact.

Please ensure that briefs/thongs/swimwear etc. are tried on over your own underwear. We reserve the right to refuse returns of items where it is apparent that this has not been done.

Please also note that returns on hosiery cannot be accepted if the pack has been opened. Certain products are also excluded from our general returns policy for hygiene reasons - this will be indicated with the product information for these items on our website. These conditions do not affect your statutory rights."


The foundation of our policy is that an item is returned to us in the same condition we sent it out. The item therefore can't be worn, washed, have labels removed or be marked in any way. Returned items come under a high level of scrutiny and if it is felt the item is not in a saleable condition, our Returns team will refuse to accept it. This means only items in pristine condition are in stock.

We understand that lingerie must be tried on to get the perfect fit and we don't want to discourage this, however we are clear in our expectation for items that are unsuitable and customers do find this fair. Sizes vary brand to brand and even style to style, so it is essential that an item is fitted correctly. We offer advice on the website and our Personal Shopper service is a must if you are struggling with correct fitting.

Items that cannot be returned once opened are sealed with either a sticky label indicating this or fastened with a swing tag loop - you will see a shop assistant on the product page to identify these items. Damage to packaging can result in a return not being accepted, for example if the cardboard outer sleeve is ripped - this makes the product unsaleable. Some plastic wrapping, if branded for instance, cannot be replaced and therefore this may be refused if torn.

Returns must also be made within the specified period, with fashion lines that come and go so quickly it makes sense to turn stock around as quickly as possible.

Not meeting any of the criteria above may mean the return is refused. If a package is obviously damaged in transit, we will take this into consideration. However, items returned using inappropriate packaging will not be considered e.g. if a bra is boxed it will be despatched in an outer box, to then return it in a bag which leads to the inner box being crushed is not acceptable. The most common reasons for refusal include being marked with deodorant, being late and hosiery packaging that has been opened.

I hope this is helpful and if any of your members have questions regarding a particular incident, I would be more than happy to answer them individually.


With best regards,

Natasha Oxford
figleaves.com
Customer Service Executive
Benutzeravatar
Ehemaliges Team-Mitglied
BH-Größe: UK 32D • EU 70D
Alte BH-Größe: 75C
 
Beiträge: 1226
Registriert: 26.11.2008
Wohnort: Hessen
Danke: 15
 
BH-log

Re: Figleaves

Beitragvon omega6 » 7 April 2009, 20:35

Waw :shock: Das ist mal zumindest ausführlicher gewesen...

Also ich finde, jetzt sind wir zumindest im Klaren was die Figleaves-Kriterien betrifft. Einige Sachen finde ich aber ziemlich :o , z.B:
Some plastic wrapping, if branded for instance, cannot be replaced and therefore this may be refused if torn.


Jetzt würde mich nur noch interessieren, was Dekollete meint, warum sie wohl ihren BH nicht zurücknehmen wollten? :roll:



YSJ, danke sehr für deine Arbeit! *daumenhoch*
"Heut mach ich mir kein Abendbrot, heut mach ich mir Gedanken." - Wolfgang Neuss Bild

Right where it belongs...
Meine aktuelle Flohmarktangebote
Benutzeravatar
Moderatorin
BH-Größe: UK 30FF/30G • EU 
Alte BH-Größe: 75E
UBU: 68 • 74 cm
BU: 94 • • 99 cm
 
Beiträge: 10823
Registriert: 11.03.2009
Wohnort: Nürnberg
Danke: 1779835
 
BH-log
Steckbrief

Re: Figleaves

Beitragvon Atte » 7 April 2009, 21:11

Kann das bitte mal einer übersetzen? Den groben Sinn habe ich zwar verstanden, aber nicht alles im Detail. :oops:
Bist du neu hier?
> Einführung ins Forumund unsere Regeln.
> Infos über alle Arten von Bhs im Brawiki.
> Deine Bhs passen nicht richtig? Erstberatung.
Benutzeravatar
Bra-Fitterin
BH-Größe: UK 32G • EU 
Alte BH-Größe: 80 F
UBU: 72 • 76 cm
BU: 96 • 102 • 106 cm
Schwanger: nein • am Stillen: nein
 
Beiträge: 9342
Registriert: 12.01.2009
Wohnort: LEV
Danke: 321611
 
BH-log

VorherigeNächste

Zurück zu Online-Shops